Hayatımızda Kimya

Sevgili Öğrenciler:

Slayt hazırlamada aşağıdaki kuralları uygulayınız.

Slayt sırası

İlk slayt, konu başlığı, isminiz, “Hayatımızda Kimya Dersi Sunusu, 25 Mayıs 2016, Erzurum”

İkinci slayt: İçerik

Diğer slaytlar:  konuyla ilgili  bilgi

Sondan bir önceki  slayt: özet

Son slayt : Teşekkür

Diğer hususlar 

Beyaz zemine  siyah  Arial veya Helvetica  dolgun karakterler kullanılacak.

Bir sayfada  5 cümle  ; her cümle mümkünse 7 kelimeyi geçmeyecek.

Okuma yapılmayacak.  Slaytlardaki ifadeleri açıklayıcı bir şekilde konuşulacak.

Kaynaklar –varsa– slaytların  ve resimlerin altında verilecek.

Yazıların geliş biçimi    bütün slaytlarda aynı ve  en hızlı modda yapılacak.

Bir slayt üzerine 1 dakika konuşacak şekilde kendinizi  ayarlayın.

Prova yapın.

Tekrar prova yapın.

Bir daha prova yapın.

Süre,  katiyen 10 dakikayı geçmesin.

 

 

 

Öğrenci Ödevleri

(Not: Düzeltme bekleyen ödevler   düzeltildikten sonra yayınlanacaktır).

Eda Mehtap Üç- Gıda Teknolojisinde Kimya Y +

Şeyma Cemanur Karadabağ- Enzimler +

Zühal Bayram – Enerji ve Kimya +

Öznur Ayas -Modern toplumlarda kimya Y +

Dilara Damla Karataş – Kimya ve Kozmetik +

Merve Karadeniz – Kimya ve Savunma sanayii

Mehtap Bayçöl – Evimizde Kimya Y+

Özlem Öztürk – Kimya ve Çevre (Y) +

Şeyma Köse- Suç ve Hukukta Kimya +

Gonca Serdar – Giyim ve Tekstilde kimya +

Murat Durmuş- Taşımacılık ve Kimya+

Göksel Kara- Kimya Ekonomi Politika Y +

Gülşah Kazır – Hayatın Kimyası

Esra Dağdeviren – Tarım ve Bitki Korumada Kimya

Naile Akbaba- Kimya ve Tüketici Ürünleri+

Kübra Tercanlı – Arge Reform Paketi +

 

 

Ödevlerle ilgili önemli not:

Ödevlerin gönderilme tarihi: 17. 05. 2016 tarihine kadar uzatılmıştır.

Yazılar, Times New Roman karakteri, 11 punto, 1,5 aralık;  sağ, sol, üst ve alttan 2,5 cm boşluklu olarak hazırlanacak.

Yazı, en az 2 sayfa olacak.

Yararlanılan kaynaklar muhakkak belirtilecek.

Cümleler kopyala-yapıştır tekniğiyle oluşturulmayacak; bizzat sizin kelimeleriniz, ifadeleriniz  olacak.

Sizin tarafınızdan üretilmediyse resim kullanmayın.  (Resimler sayfa sayısına  dahil edilmeyecektir).

Konu kısa da  olsa  bütünlüklü olarak incelenecek. Mesela “evimizdeki kimya”yı sadece sabun  ve deterjanla bitirdiğinizde  şekilsel olarak yukarıda anlatılan bütün yazım kurallarına uyulmuş olsa bile bu ödeve iyi bir not verilmeyecektir.

NOT: AŞIRMA  yapılarak hazırlanan ödevler sıfır (0) notla değerlendirilecektir.

Başarılar dilerim.

 

===============================

Sevgili Öğrenciler,

Dersimiz, kavramlara dayalı olarak konuşma ve tartışma ile işlendiğinden hazır ders notumuz yoktur. Ancak ilk beş haftalık derslerimizde işlenen konuların öğrenme çıktıları aşağıda sunulmuştur.  Öğrenme çıktılarını  pekiştirici olarak yararlı olabileceği düşünülen iki dosya aşağıda verilmiştir.

 

Yararlı iki dosya:

Hayatımızda Kimya Konuşma Hasan Seçen 

Hayatımızda Kimya Yazı Hasan Seçen

İlk 5 haftanın öğrenme çıktıları

 

  • Bilim ile teknolojiyi tanımlayabilmek ve aralarındaki  farkı açıklayabilmek
  • Kimya bilimini tanımlayabilmek
  • Kimyasal değişmeyi açıklayabilmek
  • Kimyacıların faaliyetlerini gruplandırabilmek
  • İlk kimyacıların yaptığı doğal boyalar, odun kömürü ve sabunun nasıl yapıldığını açıklayabilmek
  • Odun kömürünün Metalurji açısından niçin önemli olduğunu açıklayabilmek
  • Kimyasal keşiflerde kaza ve tasarımın rollerini açıklayabilmek
  • Bronz çağının demir çağından niçin daha önce başladığını açıklayabilmek
  • İlk kimyacıların demir (III) oksitten demiri nasıl elde ettiğini açıklayabilmek
  • Kimyacıların camı nasıl keşfettiğini ve bugün  camın nasıl  yapıldığını açıklayabilmek
  • Kimyanın niçin santral bir bilim olduğunu  açıklayabilmek
  • Kimyanın hangi bilim ve teknoloji alanları ile ilişkili olduğunu açıklayabilmek
  • Fizik ile kimya arasındaki farkı açıklayabilmek
  • Kimyayı yararlı ve üretken yapan yönlerini açıklayabilmek,
  • Yeni sentezlenen maddelerin ve yeni geliştirilen reaksiyonları hangi amaçlar için kullanıldığını açıklayabilmek
  • Hesapsal kimya alanının hangi amaçlara olarak yönelik olarak kullanıldığını açıklayabilmek
  • Kimyagerlik ile kimya mühendisliğinin temel fonksiyonlarını açıklayabilmek